GARAGE Community

De ce ne deranjează atât de tare casele de marcat Self Pay ?

Blog, Civic

Mare scandal ce s-a iscat în acest weekend, în principiu pe rețelele de socializare despre noua metodă pe care cei de la Auchan România s-au gândit a o adopta pentru marile lor magazine cu privire la casele de marcat Self Pay.

În primă fază poate părea puțin SF, mai ales pentru un român simplu, să meargă într-un mare magazin și să nu îl aștepte nimeni la casa de marcat care să îi numere banii, cu degetele lipicioase de salivă (exagerare poetică), căci da, unii încă mai plătesc cash.

Eu am înțeles în mare parte mișcarea bazată foarte mult pe optimizare, și pe automatizare mai mult, în ideea de a se delibera de forța de muncă precum ar fi casierii.

Părerea mea este că Auchan nu a făcut nimic greșit în schema asta, doar a tras bățul scurt cum s-ar spune.

Totuși să revenim puțin la realitatea din teren să-i spunem așa.

Enervarea la casa de marcat

Să ne punem totuși o întrebare:

Este oare românul nostru, îndreptățit să se supere pe această mișcare de tip smart technology?

Ei bine…. răspunsul:

Așa și așa….

Avem de câțiva ani, pe la mai mulți comercianți case de tip self-pay.

Cumva era evident încă de la apariția lor că asta este direcția și către acolo se va duce trendul, deci era doar o chestiune de timp.

Totuși, măcar pentru cei care am cochetat cu sistemul, și eu l-am folosit, știm foarte clar cât de mulți nervi ajungi să îți faci uneori!

De ce?

Păi motive pot fi multe: de la un cod de bare greșit/ deteriorat, ambalaje neconforme, utilizatori nefamiliarizați cu sistemul care pot bloca efectiv casa respectivă

Astfel de moment sunt vizibile în practică!

Hai să luam punctual

Cât de repede de te poți enerva la o casă self-pay

Mega Image

  • Meniu greoi
  • Mereu te aduce către cardul conect
  • Ai alcool trebuie să vină un operator
  • Nu găsești întotdeauna pungi.

Kaufland / Lidl

  • Sistemul de scanare cu cântar de verificare – o idioțenie ( nu are abatere și toleranță deloc, totul e la gram )
  • Sistem și meniu ok
  • Procedură greoaie de a pune produse de 2 ori pe două cântare
  • Turnichetul de la ieșire unde ar trebui să scanezi bonul are mare delay / eroare / abatere riști să nu ieși efectiv

Carrefour

  • Banda de produse nu este automatizată. Adică pui produsele și apoi trebuie să le împingi cu mâna
  • Scanner pistol – bun / practic și oferă rapiditate, asta dacă merge
  • Dacă ai greșit ceva ai de așteptat după personal
  • Dacă vrei să ștergi un produs, nu poți, doar cei din cadrul personalului de magazin pot.
  • Scannerul de la ieșire, mai bun decât la Kaufland și Lidl, dar tot greoi

Acestea ar fi câteva din cele mai comune situații pe care mulți dintre cei care au trecut pe la casele de tip self pay, s-au confruntat cu ele.

Progresism sau amibiție

Evident că atunci când ai un coș mare de cumpărături, unde ai multe produse, chiar devine aiurea și enervant să tot chemi o persoană avizată să te scoată din impas.

Totuși eu am mai folosit un sistem, momentan eu doar la Kaufland l-am găsit cu self scan , unde îți poți scana produsele chiar atunci când le pui în coșul de cumpărături.

Totuși și aici am avut câteva situații de re-verificare unde a trebui dat tot coșul jos și scanate din nou individual, ceea ce te scoate din minți.

Casierii și casierițele

Jobul de casier, din punctul meu de vedere, poate fi unul al naiba de extenuant, mai ales dacă stai blocat precum la unele din marile lanțuri de magazine.

Lidl spre exemplu, neavând manipulatori, toți fac de toate, ceea ce le oferă o activitate mai diversificată, dar și mai multe responsabilități și implicit și muncă.

Cumva această mișcare pe care cei de la Auchan au inițiat-o în primă fază sub forma unui proiect pilot, era inevitabilă.

A fi casier nu mai reprezintă de mult un job ca un target bine definit.

Plata cu cardul

Mulți au ajuns casieri prin neșansă să îi zic așa…

Marile lanțuri de magazine se confruntă deja de mult timp cu lipsa personalului pentru acest tip de job, uneori reformarea profesională devenind foarte costisitoare și cu mari riscuri.

Acest job este și era demult pe lista joburilor predestinate pentru dispariție asta pentru că nu mai există interes pe piața forței de muncă pentru așa ceva.

Un alt aspect ar mai fi și faptul că apariția foarte rapidă a mult magazine, a dus la o necesitate de personal pe acest segment, personal pe care nu pre îl mai regăsim ( vezi situația livratorilor )

Dacă ne uităm puțin în trecut vom observa că acum 30-40 de ani, nici nu aveam opțiunea de a pune mâna pe produs până nu îl comandam de la o persoană care răspundea de acel produs, și implicit nu îl puteam pipăi la propriu până nu era plătit.

Ei bine de acolo și până în prezent s-au realizat niște pași, și anume doza de încredere. Acum poți merge singur printre produse, le poți privi, poți face o analiză clară și amănunțită înainte de achiziție.

Deci, da … cu părere de rău, acest job va apune…și Auchan în toată povestea asta, unde a devenit peste noapte țapul ispășitor, nu e decât un cal de bătaie, și întotdeauna pionieratul a fost mereu contestat și sacrificat la maxim.

S-au ofuscat românii că trebuie să își scaneze singuri produsele

După niște discuții unde Marian Godină a picat și el la mijlocul neînțelegerilor

Fiind o persoană influentă de aici a apărut și problema:

Da ce domne, eu plătesc și tot eu trebuie să fac munca casierului ?

Este clar că pe noi din poziția de clienți ne deranjează, poate că pe deoparte și pe bună dreptate, lipsa casierului care se asigura ca tu să poți plăti totul, să ai timp să pui produsele în pungă, să îți cauți banii să sau să verifici ce mai ai pe card, în timp ce cineva îți scana produsele.

Ei bine asta este pe cale de dispariție, iar tu, eu , din poziția de client ne vedem deodată puși la treabă….

Ai noștri deputați au venit cu idei pline de inepție, precum magazinele ce vor folosi un astfel de sistem să plătească taxe la stat precum ale unui salariat… :))) salariatul învizibil ? :)))

Alții au venit cu idei, să fie recompensații clienții pentru munca depusă :)) cât să îți dea înapoi 1 leu?

Casele Self Pay – Cum ar fi mai bine?

Din experiențele mele cu magazinele de mai sus și casele lor autonome, eu personal văd aceste case self-pay, cel puțin modelele care sunt deja prin magazine, neperformante și neeficiente.

Părerea mea ar fi că era foarte recomandabil, implementarea unor modele mai noi, cu sisteme de scanare rapidă, și fără blocaje și erori.

Dacă treaba asta nu va primi atenție, clar oamenii vor fi mereu nemulțumiți și puși în situații critice.

Decathlon spre exemplu are niște case de marcat mai inteligente, care foc acest proces mult mai ușor decât restul magazinelor.

Voi ce părere aveți?

Ce e de făcut?

Despre mine pe scurt poți afla aici

Dacă ți-a plăcut articolul meu, te încurajez și îți mulțumesc pentru un share pe pagina ta de facebook.

Post Tags :

Blog, Civic

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Mai mult decât pasionat de tehnologie și orice aplicație ce ne poate face ziua mai ușoară

Recent Posts

Urmărește-mă aici

Ai vrea să vorbim despre un subiect mai special?

Trimite-mi un e-mail cu propunerea ta, și promit că o voi analiza, și dacă ai un articol, poate îl publicăm

Așa vom ține legătura și când am articole noi le pot trimite către tine.

Mesajul tău a fost trimis cu succes!

Ne pare rău, dar a intervenit o eroare

GARAGE Community will use the information you provide on this form to be in touch with you and to provide updates and marketing.
%d blogeri au apreciat: