Dacia 1100 este un model emblematic al industriei auto din România, fiind primul model produs de fabrica de automobile Dacia.
Acesta a jucat un rol important în istoria industriei auto românești și a contribuit semnificativ la dezvoltarea acesteia.
În anul 1952, guvernul român a hotărât să construiască o fabrică de automobile în orașul Pitești, cu sprijinul tehnic al constructorului francez de automobile Renault.
Scopul era de a produce automobile ieftine pentru piața internă și pentru țările din Europa de Est.
Proiectul a fost finalizat în 1966, când a fost produs primul model Dacia 1100. Acesta era o versiune modificată a modelului Renault 8, cu un motor de 1,1 litri și o putere de 37 de cai putere.
Dacia 1100 avea o viteză maximă de 115 km/h și o accelerație de la 0 la 100 km/h în 25 de secunde.
Dacia 1100 a fost un succes imediat pe piața internă, iar producția a fost extinsă în curând și pentru export.
În anii 1970, Dacia 1100 a fost modernizat și a devenit Dacia 1300, cu un design nou și un motor mai puternic.
În timp, modelele Dacia au devenit din ce în ce mai populare și s-au vândut în cantități mari în Europa de Est și în alte țări din lume. Acestea au fost apreciate pentru fiabilitatea lor și pentru faptul că erau modele accesibile pentru cei cu venituri mici.
Dacia 1100 a jucat un rol important în dezvoltarea industriei auto din România, deoarece a adus tehnologia și cunoștințele necesare pentru a construi și proiecta automobile moderne și eficiente.
În plus, a fost o sursă importantă de locuri de muncă și a contribuit la dezvoltarea economiei locale și naționale.
Astăzi, modelele Dacia continuă să fie produse și vândute în toată lumea, iar fabrica de la Pitești este una dintre cele mai mari din Europa.
Dacia a devenit un brand cunoscut și apreciat în întreaga lume pentru modelele sale accesibile și fiabile.
În concluzie, Dacia 1100 a fost primul model produs de fabrica de automobile Dacia și a jucat un rol important în istoria industriei auto din România.
Acesta a adus tehnologia și cunoștințele necesare pentru a construi și proiecta automobile moderne și eficiente, a creat locuri de muncă și a contribuit la dezvoltarea economiei locale și naționale. Astăzi, Dacia este un brand cunoscut și apreciat în întreaga lume pentru modelele sale accesibile și fiabile.
Design
Dacia 1100 a fost o mașină produsă de compania românească Dacia între 1968 și 1972.
Designul acesteia a fost realizat în colaborare cu constructorul francez Renault, iar mașina a fost bazată pe modelul Renault 8.
Dacia 1100 avea un design simplu și funcțional, caracteristic automobilelor din acea perioadă.
Partea frontală a mașinii avea o grilă subțire, cu o bandă orizontală care purta logo-ul Dacia, în timp ce farurile rotunde erau amplasate în partea de sus a caroseriei, aproape de capota mașinii.
În partea de jos a caroseriei, era amplasat un suport metalic pentru plăcuța de înmatriculare, iar în partea laterală se aflau oglinzile retrovizoare. Partea din spate a mașinii avea un design simplu, cu un portbagaj relativ mic și stopuri rotunde.
În ceea ce privește interiorul, Dacia 1100 avea un design practic, cu scaune simple și un tablou de bord minimalist.
Volanul era de dimensiuni mici, iar comutatoarele și butoanele de pe tabloul de bord erau poziționate la îndemână.
În concluzie, Dacia 1100 avea un design simplu și funcțional, care reflecta stilul de producție al epocii.
Specificații tehnice Dacia 1100
Iată specificațiile tehnice ale modelului Dacia 1100:
Motor:
- Tipul motorului: 4 cilindri în linie
- Capacitatea motorului: 1.108 cmc
- Puterea motorului: 47 CP la 5.500 rpm
- Cuplu: 80 Nm la 3.000 rpm
- Alimentare: carburator
Transmisie:
- Tip cutie de viteze: manuală, cu 4 trepte
- Tracțiune: față
Performanțe:
- Viteză maximă: 140 km/h
- Accelerare 0-100 km/h: 18 secunde
- Consum mediu de combustibil: 7-8 litri/100 km
Dimensiuni:
- Lungime: 4.030 mm
- Lățime: 1.530 mm
- Înălțime: 1.410 mm
- Ampatament: 2.380 mm
- Greutate: 880 kg
Suspensie:
- Față: brațe oscilante, resorturi elicoidale, amortizoare hidraulice telescopice
- Spate: arcuri helicoidale, amortizoare hidraulice telescopice
Frâne:
- Față: discuri
- Spate: tamburi
Sistem electric:
- Tensiune: 12V
Acestea sunt specificațiile tehnice ale Daciei 1100.
Este important de menționat că acestea sunt specificațiile pentru modelul original din anii ’60 și pot să difere de modelele ulterioare sau de versiunile modificate ale mașinii.
Diferențe între Dacia 1100 și Renault 8
Dacia 1100 și Renault 8 sunt două modele de mașini cu multe asemănări, dar și diferențe semnificative. Iată câteva dintre acestea:
- Design: Dacia 1100 și Renault 8 au un design similar, dar există diferențe semnificative între cele două modele. Dacia 1100 avea o grilă frontală simplă, faruri rotunde poziționate mai sus pe caroserie și o parte din spate diferită față de Renault 8.
- Dimensiuni: Deși ambele mașini aveau aceeași platformă, Dacia 1100 era puțin mai mare decât Renault 8, cu o lungime de 4.030 mm, o lățime de 1.530 mm și o înălțime de 1.410 mm, comparativ cu 3.975 mm lungime, 1.485 mm lățime și 1.370 mm înălțime pentru Renault 8.
- Motor: Motorul folosit pe Dacia 1100 era produs local și avea o capacitate de 1.108 cmc și o putere de 47 CP, în timp ce motorul Renault 8 era un motor francez de 956 cmc cu o putere de 44 CP.
- Suspensie: Suspensia din față a Daciei 1100 era formată din brațe oscilante și resorturi elicoidale, iar suspensia din spate era formată din arcuri helicoidale, în timp ce Renault 8 folosea o suspensie independentă pe fiecare roată.
- Cutie de viteze: Ambele mașini aveau o cutie de viteze manuală, dar cutia de viteze a Daciei 1100 avea 4 trepte, în timp ce cutia de viteze a Renault 8 avea 3 trepte.
Acestea sunt câteva dintre diferențele semnificative între Dacia 1100 și Renault 8. Deși cele două modele au multe elemente comune, Dacia 1100 a fost dezvoltată și produsă de compania românească Dacia, iar Renault 8 a fost dezvoltată și produsă de compania franceză Renault.
Aici am pregătit un videoclip cu istoria acestui model produs de Dacia, un model reprezentativ pentru industria auto
Dacă vrei și esti interesat de o cameră foto-video mirrorless de buget Canon M50 am un articol aici
Un răspuns