Facebook mai are sau nu ceva de spus ?!
Personal, din experiența ultimilor ani, Facebook este în prezent ( în viziunea mea) un schelet ambulant. De la poziția de manipulator politic, și de mare expozant de reclame, evident pentru cine a pompat bani, fără nici o strategie clară nici aici, ne arată pe zi ce trece o mare instabilitate.
Conceptul Metaverse pe care mai marii călușari ai Facebook l-au pus la cale să se întâmple îl vad un eșec de mare anvergură și atât.
Căderea Facebook
De unde a început Facebook să o ia în picaj ?
Implicarea în campaniile electorale
Nu puțini sunt cei care știu, că pe baza Facebook-ului, soarta unor țări de a avea un anume conducător, a fost direct influențată astfel încât rezultatul să fie cel dorit de către agenția care a comandat întreaga strategie de informare sau dezinformare
Achiziția Instagram
La momentul respectiv, achiziția instagram s-a bazat pe expunerea feminității, ba chiar pe denaturarea acesteia prin intermediul filtrelor estetice, care au dus la mari daune psihologice în rândul utilizatorilor.
Folosirea acestei metode mi se pare una destul de profitoare, ba mai mult modul cum Facebook s-a bazat pe această strategie, ne arată superficialitatea față de utilizator.
Platforma instagram a fost și aceasta stoarsă prin intermediul campaniilor de reclame agresive și epuizante.
Aglomerarea algoritmului a dus la lipsa de atractivitate de noi utilizatori ai noii generații, adică o platformă în picaj, și asta se poate vedea și prin statisticile pe care le putem instrumenta din panourile de bord.
De la un mare canal de tip mesagerie, care ne-a arătat cum o aplicație a pus în zona de umbra tehnologia SMS a fost de asemenea achiziționată cu mari expectativa de business, la niște costuri de achizitie nu tocmai modeste.
Whatsapp se dorea a deveni o platforma foarte mult orientata și către mediul de business, o încercare care pana în prezent poate fi parțial nereușită, de multe având o asemănare cu aplicație făcută de un student mai provocator….
Această aplicație a devenit ușor nesigură, instabila și cu un viitor de ordinul trecutului.
Reels
Disperarea unui colos, la urcarea pe scenă a unei platforme (TikTok) ignorată și care a fost de multe ori greșit înțeleasă, Facebook decide să be bombardeze cu rugăminți să îi construim reels.
Orice invitație de la grupul Faceboook de a construi un reels, ne arată dorința maxima de a creste rata de engagment a utilizatorilor cu acest tip de conținut.
Această presiune, disperare, nu face decât sa genereze o confirmare și mai solidă că nu prea ai de ce să faci asta.
Monetizarea
Lipsa acestui concept ne indică pe deoparte abuzul de putere din poziția de fruntaș și lipsa de vziune și apreciere a conținutului creat, mai pe românește dorința de a capta 100% din încasările din reclame, strategie ce duce la demotivarea creatorilor de conținut.
Organic
Diminuarea traficului organic în mod controlat în detrimentul traficului plătit a dus la plasarea în planuri secundare mult ascunse, a multor postări comparativ cu postările din campaniile create prin Boost.
Toate aceste faze, au dus la știrbirea platformei Facebook asa cum era inițial construită, și vedem asta și prin intermediul arhitecturii și designului platformei învechit și ponosit de peste 10 ani fără un upgrade substanțial.
Cambridge Analitca a tras un semnal major de alarmă cu privire la strategia de dezvoltare a acestei platforme dar și a oamenilor influenți din bordul ei.
Voi ce credeți, va mai supraviețui Facebook cel puțin 10 Ani?
Ce estimări aveți?
#facebookpost #facebookreels #facebook #FacebookPage #metaverse #whatsapp #instagram #instagood #cambridge #cambridgeanalytica #CambridgeAnalytica
3 răspunsuri
Foarte adevarat . Eu personal, nu cred ca va mai exista Facebook sub forma sub care cunoastem aceasta retea de socializare astazi. Sunt foarte multe aspecte pe care ar trebui sa le imbunatateasca radical. Atata timp cat pe mine ca utilizator nu m-ar deranja campaniile electorale exagerate, reclamele, campaniile de marketing si eu as vedea ce posteaza prietenii mei in flux, fara sa trebuiasca sa parcurg toate reclamele si paginile unor vedete care fix nu ma intereseaza, ar fi ok, dar din pacate Fbk, si-a pierdut esenta : socializarea. Devine din ce in ce mai comercial si tot mai putin atractiv. Eu il folosesc doar pentru promovarea blogului si daca nu am articol de postat, pur si simplu nu intru.
Bună ziua 🙂 . Din păcate expansiunea organizației Facebook a fost una puțin cam ne-naturală să zic așa, unde prezența asociaților (investitorilor) la masa deciziilor a fost permisă, a dus la strategii de dezvoltare în mare parte vizând ca obiectiv doar profitabilitatea. Era doar o chestie de timp, până când noi utilizatorii, ne vom simții sufocați și agasați de campanii si reclame multi-target (adică nu te lovește una, te lovește cealaltă), să evaluăm prezența acolo. Sunt admin în peste 100 de grupuri, și prezent ca membru în peste 970 de grupuri facebook). Toată această prezența a mea, m-a făcut să evaluez atent ceea ce am de făcut, drept urmare pe plan personal, utilizarea profilului personal, postări personale etc, este spre zero. Tot ceea ce fac, este doar publish pentru conținutul pe care îl livrez constant pe nișa / segmentul meu, și acum recent și cu acest nou blog pe care l-am început. Eu cred că se va dizolva precum hi5, și dacă ne aducem aminte, hi5-ul a fost îngropat de facebook… fiecare sapă groapa cuiva… Zi bună și mult spor în noul an!